"Miejsce, w którym jesteś teraz jest sumą każdej decyzji jaką podjąłeś. Jeżeli nie lubisz miejsca, w którym się znajdujesz, zacznij podejmować inne decyzje." - Dave Ramsey

10 sierpnia 2013

Big Life


Określenie to usłyszałam dziś na amerykańskim kazaniu na stronie Kościół Online ["Zasadzeni w domu Bożym"]. Bardzo mi się spodobało i zmusiło do refleksji. To prawda, że w Bogu mamy życie wieczne. To prawda, że tylko w Nim mamy życie, a nie tylko istnienie. Ale to mało, bo nasz Bóg jest większy. Jestem pewna, iż On przyszykował dla nas więcej. Jezus ma dla nas życie nie do zatrzymania. A raczej niezmiernie więcej niż życie.

"Pokój zostawiam wam, mój pokój daję wam; nie jak świat daje, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze i niech się nie lęka" - ew. wg Jana 14:27

Ten stale w zborach przytaczany wers mówi nam, że świat też potrafi dać nam swego rodzaju pokój. Jak on to czyni? Kiedy twoje serce jest ciężkie to świat może podsunąć takie rzeczy jak narkotyki czy alkohol - oczywiste. Ale prócz tego szybciej człowiek sięgnie po muzykę, gry komputerowe, telewizor. Nie mówię, iż słuchanie muzyki to zło. Gorzej jest kiedy się od tego uzależniasz. Tak więc wiemy, że świat może próbować wlać w nasze serce rzekomy pokój.

Jezus przyszykował dla nas o wiele więcej. On jest drogą, prawdą i życiem. Jego pokój przewyższa to wszystko wyżej wspomniane. Dzięki radości i wewnętrznym pokoju, które On wlewa w twoje serce możesz przezwycięży wszystko, co stanie ci na drodze. W Nim jest o wiele więcej niż sukces, czy po prostu zwycięstwo. Mimo najtrudniejszych sytuacji dzięki Jego łasce możesz myśleć przyszłościowo. Kiedyś na kazaniu słyszałam historię pewnej kobiety, która niezmiernie bała się tego, że mąż ją zostawi. Aż w końcu Duch ponaglił jej serce. Zaczęła pytać siebie "Co dalej?" zamiast "Co jeśli...?". Wyglądało to mniej więcej tak "Kiedy mąż mnie zostawi będę smucić się przez szereg dni. Potem znów będę płakać i płakać. Odizoluję się..." i tak dalej. Wreszcie doszła do momentu, gdy nie mogła uciec przed prawdą, że i tak będzie szukać Boga.
Tak więc chociażby w najtrudniejszych sytuacjach jeżeli tylko szukasz całym sercem Boga, znajdziesz Go, a w Nim jest niezmiernie więcej niż tylko pokój [nie mówiąc już o "pokoju"].
Pełnia Ducha Bożego, czyli innymi słowy Życie w Obfitości, Big Life znaczy życie beztroskie. Zero zmartwień mimo najgorszego zła. Nie oznacza ono szczęścia. Szczęście to okoliczności. Jezus nigdzie nie powiedział, że twoje życie będzie HajLajfem, gdy dołączysz do Jego ekipy. To ma być Big Life.


ŻYCIE W OBFITOŚCI

Brzmi smakowicie, a wygląda o wiele lepiej niż brzmi. Życie w obfitości oznacza poczucie sensu i powołania mimo złych okoliczności. Jest to nadzieja, która nie zważa na zniechęcenie, odwaga mimo strachu. Jest to ciągłe spełnianie marzeń, lecz już nie swoich. Jako ludzie jesteśmy małostkowi, egoistyczni z natury. Życie w obfitości oznacza spełnianie Bożych marzeń i Jego woli, ponieważ to sięga o wiele więcej niż nasz wzrok. Czy to oznacza czynienie coś wbrew swoim przekonaniom? Oczywiście, że nie. Gdyby tak było to znów chodzi o ciebie. Wyżej wspomniana nadzieja pokonująca zniechęcenie oznacza przede wszystkim szukanie Boga i Jego woli za wszelką cenę. Aby dostać odpowiedź musimy najpierw zadać pytanie. Dlatego musimy szukać Go szczerze całym swym sercem. Skoro chcemy, aby On dał nam więcej tego wszystkiego: powołań, darów, przychylności, mocy, wiary, mądrości, to naszą powinnością jest wpierw więcej Go szukać. Pełnia Ducha Bożego nie pokaże ci się zanim nie zaczniesz się o Niego pytać.
Pełnia Ducha Pana oznacza pełne zaopatrzenie w dary i moc, czyli przychylność. Pełnia Ducha oznacza wiarę - twoją w Boga i Jego w ciebie. Oznacza multum przebaczenia - ponad standard. Dzięki Jego łasce jesteś w stanie przebaczyć  i pocieszyć innych tak, jak to On zrobił z tobą.
Warunkiem jest pokuta - szukanie Go całym sercem. A nawet więcej Nie tylko szukanie, lecz służenie Mu. Nie tylko słuchanie, ale także wykonywanie Jego Słowa.

"Albowiem Ja wiem, jakie myśli mam o was - mówi Pan - myśli o pokoju, a nie o niedoli, aby zgotować wam przyszłość i natchnąć nadzieją. Gdy będziecie mnie wzywać i zanosić do mnie modły, wysłucham was. A gdy mnie będziecie szukać, znajdziecie mnie. Gdy mnie będziecie szukać całym swoim sercem." Jeremiasza 29:11-13
"I dam im serce, aby mnie poznali, że Ja jestem Pan. I będą mi ludem, a Ja będę im Bogiem, bo nawrócą się do mnie całym swoim sercem." - Jer. 24:7

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw coś po sobie